“Los cuentos de lactancia materna: lectura familiar normalizadora”, Mª Àngels Claramunt. Presentaciones de ponentes VI. (XII Congreso FEDALMA, abril 2015. Alboraya, Valencia)

M AngelsEm dic Mª Àngels Claramunt. L’any 2000 vaig entrar en el món del “Part-teta” (com he escoltat alguns i algunes anomenar-ho de manera informal), i aquí segueixo, aprofundint, reflexionant, aprenent, des de diferents àmbits: des del grup de lactància de la meva ciutat, ALLETA, a Lleida, des d’associacions com El Parto Es Nuestro i DONA LLUM. També donant suport emocional a través de la xarxa a dones que pateixen la mort gestacional en el fòrum “Superando un aborto”. I publicant llibres: de poesia, contes, assaig, sempre relacionats amb la maternitat.

Vaig quedar finalista per partida doble a la primera convocatòria del Concurs de Contes de Lactància i Criança que organitza la Federació catalana de grups de suport bianualment. Llegeixo molt, llegeixo de tot, i trobo poca cosa de ‘lactància normalitzada’ fora d’entorns especialitzats.

Delits d'infantSóc membre del jurat del concurs abans esmentat, des de la seva 2ª edició, fet que em permet accedir a un imaginari col•lectiu molt variat al voltant de la lactància en la seva versió literariocreativa. Enguany, en el Congrés FEDALMA, m’han convidat a la taula rodona Lactancia materna en familia per parlar sobre Los cuentos de lactancia materna: lectura familiar normalizadora.

Treballo com a professora de llengua i literatura catalana en un institut públic de la comarca del Segrià (Lleida). Sóc mare de tres fills i he estat embarassada vuit vegades. El petit té sis anys i va mamar fins als cinc. La gran ho va fer quatre mesos, i tenint en compte l’entorn, la proesa van ser els quatre mesos de la gran!

——————————————————————————————–

M AngelsMe llamo Mª Àngels Claramunt. En el año 2000 entré en el mundo del “Parto-teta” (como he oído a algunos y a algunas nombrarlo de manera informal), y aquí sigo, profundizando, reflexionando, aprendiendo, desde distintos ámbitos: desde el grupo de lactancia de mi ciudad, ALLETA, en Lleida, desde asociaciones como El Parto Es Nuestro y DONA LLUM. También dando apoyo emocional a través de la red a mujeres que sufren la muerte gestacional en el foro “Superando un aborto”. Y publicando libros: de poesía, cuentos, ensayo, siempre relacionados con la maternidad.

Quedé finalista por partida doble en la primera convocatoria del Concurso de Cuentos de Lactancia y Crianza que organiza la Federación catalana de grupos de apoyo bianualmente. Leo mucho, leo de todo, y poco encuentro de ‘lactancia normalizada’ fuera de entornos especializados.

pequenas-deliciasSoy miembro del jurado del concurso antes mencionado, desde su 2ª edición, hecho que me permite acceder a un imaginario colectivo muy variado alrededor de la lactancia en su versión literariocreativa. Este año, en el Congreso FEDALMA, me han invitado a la mesa redonda Lactancia materna en familia para hablar sobre Los cuentos de lactancia materna: lectura familiar normalizadora.

Trabajo como profesora de lengua y literatura catalana en un instituto público de la comarca del Segrià (Lleida). Soy madre de tres hijos y he estado embarazada ocho veces. El pequeño tiene seis años y mamó hasta los cinco. La mayor lo hizo cuatro meses, y teniendo en cuenta el entorno, ¡la hazaña fueron los cuatro meses de la mayor!

Recopilatorio del XII Congreso FEDALMA. Alboraya, Valencia (abril 2015). ¡Gracias!